Recenze na knihu- bez duše

Ahoj :) Dnes vás vítám u recenze knihy-Bez Duše od Martina Stručovského. Na úvod bych chtěla
říct, že lepší detektivku jsem nečetla. A kort, když se vraždy odehrávají v mém rodném městě-tedy v Jindřichově Hradci.

Martin Stručovský- Bez duše

O autorovi toho vím docela obstojně. Znám se s ním osobně a musím říct že je ohromný sympaťák a dokáže člověka skvěle pobavit, miluje fantasy a detektivky. Tato knížka není jeho první, psal už od svých třinácti let. Jeho první publikací jsou slzy bohů (2008), ze série JFK. V roce 2007 začal psát sci-fi rubriku Neviditelného psa Sarden a od roku 2008 působí jako zástupce šéfredaktora JFK Fans-fanouškovských stránek Agenta JFK. Bez duše byla vydána nakladatelstvím Motto v roce 2018. Dnes žije v Jindřichově Hradci, pracuje jako knihkupec v jednom nejmenovaném knihkupectví s mou sestrou a skvělou šéfovou Maruškou.
Kniha je napsána s uměleckou nadsázkou. Postavy jsou smyšlené, ale například: Husovy sady nebo Panská ulice jsou skutečné a pochází z klidného prostředí Jindřichova Hradce. Ale zde se vcelku klidné město promění v místo,připomínající temné newyorské předměstí plné násilí, drog a vražd, kterých je prostě víc, než by jste v klasickém českém maloměstě předpokládali. Hlavní hrdinou je Matěj Mlynář (bývalý policista) je drsný chlap (s něžnou duší) , který přes den pracuje v rodinném knihkupectví se svou matkou, která mu  vyčítá jeho pití, s kterým začal od smrti Báry, jeho bývalé manželky, která mu nechala dceru Terezku,která zažívá první vážnější vztah s Frantou Mrkvičkou, který zamíchá s kartami. Naopak přes noc je,,soukromé očko".Jednoduše pomáhá lidem, kteří se ocitli v nesnázích. Jedna z nich je i Marta Kučerová, která si ho najala,aby jí chránil před svým bývalým partnerem.To co Matěj považoval za rutinní kšeft se náhle změní v drsnou hru bez pravidel. Jeho život je ohrožen.
Co, se týče detektivní linie, tak velká spokojenost. Nejedná se o detektivku, ve které víte že vrahem je zahradník. Martin příběh pomalu rozvijí a pomalu odkrývá karty skrze výslechy jednotlivých osob. Do příběhu jsem se tak zažrala, že ani nemůžu mít jednu jedinou chybičku. Spíše jsem si všimla jednoho detailu/zvláštnosti a to je ten, že autor používá místo Panská ulice- ulice Panská a totožných spojení jsem našla více, ale nejedná se o nějakou chybu, která by mě odradila od knížky. Já osobně
Křest knihy v jedné Jindřichohradecké kavárně, napravo je autor knihy.
detektivky nevyhledávám, spíše vyhledávám fantasy, dívčí román, ale tahle detektivka mě tak okouzlila, musela jsem jí přečíst na jeden zátah. Nemohla jsem se odtrhnout od děje tak napínavý a do posledního momentu natahovaný, kdo je vrah. Tato detektivka mě přesvědčila, že začnu číst detektivky :) Mnozí si řeknou, že český autor neumí psát, ale není to pravda! Povedená detektivní zápletka, domyšlený příběh, vás vtáhne do děje. Tato knížka má rozhodně duši :) Už se těším na další díl, kdyby vás to zajímalo tak Martin už píše další, takže já se už nemůžu dočkat. Pokud si tuto knihu koupíte, tak určitě nebudete litovat :)
Už obálkou vás na první dojem zaujme.
Určitě nezahálejte a knížku si běžte koupit, je o ní velká poptávka 😇

A co vy, už jste detektivku přečetli? Pokud ano ,tak dejte vědět do komentářů, jak se vám líbila 😝