Míša dort

Ahoj! Vítám tě na svém blogu, dnes jsem si pro vás připravila opravdu jednoduchý, chutný a rychlý recept na narozeninový dort nebo jen tak, když vás honí mlsná. :) 
A nejlepší na tom je, že většinu věcí budeme mít doma. Tak jdeme na to!

Co tedy budeme potřebovat? 

Suroviny na korpus:
  • 4 vajíčka (bílky a žloutky zvlášť)
  • 6 lžic cukru krupice
  • 4 lžíce oleje
  • 6 lžic polohrubé mouky
  • 2 lžíce kvalitního kakaa
  • 1 lžička kypřicího prášku do pečiva
Suroviny na náplň:
  • 750 g tvarohu
  • 2 smetany ke šlehání+2 smetafixy
  • 1zakysaná smetana
  • Moučkový cukr dle chuti 
Čokoládová poleva:
  • 200 g čokolády na vaření
  • Tuk na rozpuštění
Postup:

1. Nejprve si vysypeme dortovou formu a rozpálíme troubu na 180 stupňů (já mám horkovzdušnou, ale každá trouba peče jinak)
2. Bílky si vyšleháme se špetkou soli.
3. Žloutky společně s cukrem vyšleháme do bílé pěny. Šleháme opravdu dlouho, dokud se nerozpustí cukr!
4. Do žloutkové pěny přidáme olej, mouku s kakaem a nakonec kypřící prášek.
5. Nakonec opatrně, lehce přimícháme vyšlehané bílky. Hotovou směs vlijeme na korpus.
6. Pečeme na 180 stupňů, pomocí párátka poznáme, zda je korpus hotový. (Na špejli se nesmí objevit těsto)
7. Aby korpus byl vláčnější, pokapeme ho mlékem, já jsem Míša dort vyzdvihla o level výš. Nakrájela jsem si na kolečka banán a rovnoměrně rozprostřela na korpus.
8. Teď se vrhneme na krém, smetany společně se smetafixy vyšleháme do tuha, ale pozor nepřešlehat!
9. Do vyšlehané smetany postupně přidáme tvaroh a zakysanou smetanu, dle své chuti dosladíme. 
10. Na vychladlý korpus rovnoměrně rozprostřeme krém, mezitím než si připravíme čokoládovou polevu, dort dáme do ledničky. 
11. Příprava polevy je opravdu jednoduchá. Čokoládu s tukem si rozpustíme na mírném ohni.
12. Mírně vychlazenou polevu vlijeme na náplň.
13. Dort dejte do chladu alespoň přes noc, aby se vše krásně spojilo a poleva ztuhla. 
14. Druhý den dort dozdobíme, já použila na okraje zbylý korpus a zbytek krému. Na vršek dortu jsem požila jahody a dodělala ozdoby z krému. Vždy se řiďte co máte rádi (borůvky, sezonní ovoce) a fantazií. 
15. A máte hotovo. Dobrou chuť!

Komentáře

Oblíbené příspěvky